воскресенье, 24 января 2021 г.

24 січня виповнюється 245 років від дня народження Ернста-Теодора-Амадея Гофмана

 


24 січня  виповнюється 245 років від дня народження Ернста-Теодора-Амадея Гофмана (1776 - 1822), німецького письменника-романтика, музичного критика, диригента, композитора, художника-декоратора. 

Список літературних творів Е. Гофмана вражає, але найвідоміші з них - "Лускунчик" та "Крихітка Цахес". 
Твори Гофмана послужили основою для створення інших творів: балетів "Лускунчик" П. І. Чайковського і "Чарівний горіх" С. М. Слонімського, опери Жака Оффенбаха "Казки Гофмана", фантазії для фортепіано "Крейслеріана" Роберта Шумана за мотивами збірки новел Е.Гофмана "Фантазії в манері Калло" і деякі інші.

Ми ж зараз хочемо познайомити з уривком книги спогадів "Я хлопчисько сивий" одеського дитячого письменника. Оповідання це - спогади автора про дитячі враження від казки "Лускунчик" і однойменного балету.

Текст публікується з люб'язного дозволу автора.



Олексій Надемлінський


Мій перший балет


    Дитячі враження - найяскравіші. Ці враження потім людина проносить через все своє життя. Мені, наприклад, дуже запам'яталося моє дитяче розчарування. Перше. Справжнісіньке.

    А пов'язано воно з балетом.

    Я в той час збирався піти до першого класу. Мої батьки сказали, що я вже «доріс» не тільки до школи, але і до балету. І вони вирішили повести мене в одеський театр опери та балету... На біду - мою та балету - для першого відвідування був обраний «Лускунчик».

    До цього походу, як я зараз розумію, мої батьки підійшли дуже серйозно.

    Мені була прочитана казка Ернста Гофмана «Лускунчик і мишачий король», по якій був поставлений балет. Казка вразила мене. Я чекав заповітного дня, коли ж побачу цю казку на сцені.

   Головне питання, яке мене хвилювало: як на сцені покажуть Мишачого Короля. Відсутністю фантазії я ніколи не страждав, але все ж не міг цього уявити себе. То мені здавалося, що на сцені буде встановлено велике збільшувальне скло - адже миші дуже маленькі. А то я думав, що глядачам будуть видаватися великі «капітанські» біноклі.

   Кожен день я вигадував все нові і нові варіанти, а щовечора просив батьків почитати на ніч «Лускунчика». Батьки зітхали, але все ж читали. А я слухав і уявляв все це на сцені.

    Зараз я підозрюю, що батьки вже самі були не раді тому, то повідомили мені про цей похід наперед за два тижні.

    І ось нарешті настав той самий день.

  Театр вразив мене - я опинився всередині справжнього палацу: навколо мармур, оксамит, кришталь, дзеркала і позолота! Я був у шоці.

  А другим потрясінням стала сама вистава. Зараз можу сказати, що більшого розчарування у мене в житті не було. Зовсім ніколи не було.

  Це почуття було дуже сильним: замість мишей та Мишачого Короля я побачив здоровенних дядьків в трико, від стрибків яких поскрипували дошки сцени - ми сиділи у першому ряду і мені здавалося, що кілька разів я навіть побачив, як зі сцени вискочили старі цвяхи. На мишей ті дядьки навіть приблизно не були схожі.

    А після вистави я так і не зміг пояснити батькам, чому мені не сподобалась вистава. Намагався, але не зміг.

   Після цього я ще років двадцять п'ять не міг дивитися балет. Не розумів я цього мистецтва.

    Але потім все закінчилося добре - і для мене, і для балету. Моя молодша дочка виросла і стала хореографом, тобто людиною, яка професійно займається танцями.

       І танці я полюбив. І балет. І навіть іноді ходжу в театр дивитися балет.

       Але спогади про розчарування дитинства все ж таки залишились.


Олексій Надемлінський

дитячий письменник, член НСПУ


Запрошуємо вас до нашіх бібліотек!

Список дитячих бібліотек міста Одеса:


Центральна бібліотека

Французький б-р, 11а

Універсальний читальний зал

Катерининська, 67

Бібліотечно-інформаційний центр

Катерининська, 67

БІБЛІОТЕКА-ФІЛІЯ № 4


Градоначальницька, 9

БІБЛІОТЕКА-ФІЛІЯ № 8


Б.Хмельницького,13

БІБЛІОТЕКА-ФІЛІЯ № 9


Французький б-р, 11а

БІБЛІОТЕКА-ФІЛІЯ № 10


Чорноморського козацтва,169а

БІБЛІОТЕКА-ФІЛІЯ № 11


вул. Ільфа і Петрова, 15

БІБЛІОТЕКА-ФІЛІЯ № 19


вул. Єфимова,12

БІБЛІОТЕКА-ФІЛІЯ № 21

вул. Посмітного, 33

БІБЛІОТЕКА-ФІЛІЯ № 22


вул. Інглезі, 5

БІБЛІОТЕКА-ФІЛІЯ № 23

Чорноморського козацтва,45

БІБЛІОТЕКА-ФІЛІЯ № 24


вул. Фабрична, 1/2

БІБЛІОТЕКА-ФІЛІЯ № 26


вул. Л.Толстого, 13

БІБЛІОТЕКА-ФІЛІЯ № 36


вул. Краснова, 5 (ст.)

вул. Краснова, 11б (мол.)

БІБЛІОТЕКА-ФІЛІЯ № 37


вул. Марсельська, 14

БІБЛІОТЕКА-ФІЛІЯ № 39


вул. Варненська, 12а(мол.)

вул. Варненська, 12/4(ст.)

БІБЛІОТЕКА-ФІЛІЯ № 40


пр. Добровольського, 148а

БІБЛІОТЕКА-ФІЛІЯ № 45


вул. Корольова, 71/1

БІБЛІОТЕКА-ФІЛІЯ № 46


пров. Вишневського,13

БІБЛІОТЕКА-ФІЛІЯ № 48


вул. Балківська, 36/6

Для запису до бібліотеки дітям при першому відвідуванні потрібно привести з собою дорослого з його паспортом. Надалі ні дорослий, ні його паспорт не потрібен.

До речі, ми обслуговуємо і дорослих читачів. У нас є багато цікавих книг. Яких? Приходьте - побачите.

Всі послуги нашої бібліотеки абсолютно безкоштовні!


Комментариев нет:

Отправить комментарий

Олексій Надемлінський про Бібліотечно-інформаційний центр Одеської міської мережі дитячих бібліотек

Олексій Надемлінський про Бібліотечно-інформаційний центр Одеської міської мережі дитячих бібліотек
На сайті Національної бібліотеки України для дітей надрукували статтю одеського дитячого письменника Олексія Надемлінського про наш БІЦ. Це велика приємність, коли письменник так тепло говорить про бібліотеку. Адже бібліотека - це саме те місце, де книга зустрічається з читачем, а місце зустрічі змінити не можна.

Зимові книжки для майже дорослих.

Що читати з дітьми взимку. Рекомендаційний список для дітей 6-9 років та їх батьків.